STATUTUL ASOCIAŢIEI STUDENŢILOR ACADEMIEI NAVALE
„MIRCEA CEL BĂTRÂN”

Capitolul I

Membri, denumirea, caracterul, sediul şi durata

Art. 1. Subsemnaţii membrii fondatori au hotărât înfiinţarea, în condiţiile O.G. nr. 26 din 30 ianuarie 2000, aprobată, cu modificări şi completări, a unei asociaţii fără scop patrimonial, apolitică, persoană juridică română de drept privat.

Art. 2. Asociaţia va purta numele de „Asociaţia Studenţilor Academiei Navale “Mircea cel Bătrân”, cu abrevierea A.S.A.N., conform dovezii disponibilităţii denumirii nr. 97827 din data de 12.04.2011 În continuare, în Statut, în loc de „Asociaţia Studenţilor Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” se va folosi prescurtarea “Asociaţia”. Asociaţia va avea emblemă/siglă şi insignă proprii.

Art. 3.Asociaţia se organizează în beneficiul studenţilor Academiei Navale “Mircea cel Bătrân” cu organe de conducere cu funcţii onorifice.

Art. 4. Asociaţia este neguvernamentală, democratică, non-profit, apolitică şi are caracter social, cultural, artistic şi sportiv.

Art. 5. Prezenta asociaţie se înfiinţează pe durată nedeterminată.



Capitolul II

Scopul şi obiectivele asociaţiei

Art. 6. Asociaţia va desfăşura exclusiv activităţi cu caracter social, cultural, educativ, artistic şi sportiv.

Art. 7. Scopul asociaţiei este de a contribui la ridicarea nivelului profesional, cultural, sportiv şi moral al studenţilor din Academia Navală şi la creşterea prestigiului învăţământului militar superior românesc.

Art. 8. În vederea realizării acestui scop, Asociaţia are următoarele obiective:



Capitolul III

Membrii asociaţiei

Art. 9. În Asociaţie se pot înscrie, pe baza propriei opţiuni,doar studenţi ai Academiei Navale care recunosc, respectă şi aderă la Statutul şi participă activ la activităţile Asociaţiei cu condiţia să aibă o comportare ireproşabilă şi rezultate cel puţin bune la învăţătură. Studenţii anului I ai Facultăţii de Marină Militară pot deveni membri ai Asociaţiei numai după depunerea Jurământului Militar. Studenţii anului I ai Facultăţii de Marină Civilă pot deveni membri ai Asociaţiei odata cu inceperea anului universitar.
Asociaţia se compune din:

Calitatea de membru simpatizant se obţine prin simpla manifestare a dorinţei oricărui student, A.N.M.B. de a face parte din Asociaţie, în scris, menţionându-se acceptarea prevederilor statutului ori prin răspuns afirmativ la invitaţia Asociaţiei. Decizia privind acordarea calităţii de membru simpatizant al Asociaţiei aparţine Consiliului Director al Asociaţiei care va înmâna solicitantului legitimaţia de membru simpatizant. Decizia privind promovarea la rangul de membru cu drepturi depline aparţine Adunării Generale care va ţine seama de rezultatele activităţii membrilor favorabile Asociaţiei.

Art. 10. Drepturile membrilor simpatizanţi sunt:

Art. 11. Drepturile membrilor cu drepturi depline şi membrilor fondatori:

Art. 12. Membrii Asociaţiei au următoarele obligaţii:

Art. 13. Membri fondatori sunt persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la Art.9, au participat la Adunarea de constituire a Asociaţiei şi au drept de vot deliberativ la Adunarea Generală.

Art. 14. Membrii Asociaţiei, invitaţi să participe la diverse manifestări unde, prin poziţia adoptată, ar putea angaja Asociaţia, au datoria de a se consulta cu preşedintele Asociaţiei sau cu mandataţii acestuia (vicepreşedinte, secretar), în problemele legate de participarea la acele manifestări.
Aceeaşi obligaţie revine membrilor Asociaţiei care sunt invitaţi, cu titlu personal, la diverse manifestări, dar doresc să se exprime în numele Asociaţiei.
În ambele situaţii, Asociaţia răspunde moral pentru faptele şi actele membrilor săi, numai în măsura în care ei au fost expres mandataţi pentru a se angaja în numele Asociaţiei şi numai în vederea realizării scopului lui.

Art. 15. Calitatea de membru al asociaţiei se pierde prin:

Art. 16. Calitatea de membru încetează:

Art. 19. Excluderea unui membru se dispune de către Consiliul Director cu majoritatea voturilor membrilor săi.



Capitolul IV

Organizarea asociaţiei

Art. 20. Organele de conducere, îndrumare şi control ale Asociaţiei sunt:

Art. 21. Adunarea Generală a Asociaţiei se compune din totalitatea membrilor Asociaţiei.
Competenţa Adunării Generale cuprinde:

Art. 22. Adunarea Generală se întruneşte în sesiuni ordinare şi extraordinare. Adunarea Generală se convoacă de preşedintele Asociaţiei şi este condusă de către acesta sau de unul din mandataţii acestuia. Adunarea Generală se convoacă în sesiune ordinară semestrial. Adunarea Generală se consideră constituită în prezenţa a jumătate plus unu din numărul membrilor. Dacă la o convocare realizată nu se întruneşte cvorumul statutar, problemele de pe ordinea de zi vor fi reluate la următoarea convocare ordinară, excepţie făcând problemele urgente în privinţa cărora, în aceste condiţii, va decide Consiliul Director.

Art. 23. Hotărârile luate de Adunarea Generală sunt obligatorii chiar şi pentru membrii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.

Art. 24. Adunarea Generală se convoacă în sesiune extraordinară ori de câte ori este necesar, prin hotărârea Consiliului Director, luată cu majoritate de voturi.

Art. 25. Votul în Adunarea Generală este oral. Majoritatea membrilor prezenţi poate decide votul secret.

Art. 26. Consiliul Director este ales de Adunarea generală, din rândurile membrilor fondatori şi membrilor cu drepturi depline, pe o perioadă de 2 ani. Consiliul Director este organul care asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale, şi coordonează activitatea Asociaţiei.

Art. 27. Consiliul Director se compune din 7 (şapte) membri:

Art. 28. Consiliul Director se convoacă în şedinţe ordinare lunar, extraordinare ori de câte ori este nevoie la solicitarea oricărui membru al Consiliului Director şi odată cu Adunarea Generală, iar şedinţa Consiliului Director este legal constituită dacă se întrunesc cel puţin 5 membri. Deciziile Consiliului Director se adoptă cu votul majoritar al membrilor prezenţi.

Art. 29. Deciziile Consiliului Director şi/sau ale Adunării Generale sunt puse în execuţie numai după ce au fost avizate de Rectorul Academiei Navale.

Art. 30. Consiliul Director are următoarele atribuţii:

Art. 31. Preşedintele Consiliului Director este şi preşedinte al Asociaţiei.
Preşedintele Asociaţiei:

Art. 32. Vicepreşedintele Consiliului Director este şi vicepreşedinte al Asociaţiei.
Vicepreşedintele Asociaţiei:

Art. 33. La fiecare şedinţă a Consiliului Director se va întocmi un proces verbal care va cuprine ordinea de zi, deciziile luate şi numărul de voturi întrunite. Procesele verbale de şedinţă ale Consiliului Director sunt semnate de membrii prezenţi.

Art. 34. Asociaţia este structurată pe 4 departamente:

Fiecare departament este condus de un şef de departament şi va avea un regulament intern propriu aprobat de Consiliul Director.

Art. 35. Ponderea membrilor din Consiliul Director va fi impartita dupa modelul Senatului A.N.M.B. si Consiliul de Administratie A.N.M.B. anume in functie de numarul de studenti membrii ai fiecare facultati. Facultatea de Marina Civila va avea un numar de 5 membrii in Consiliul Director iar Facultatea de Marina Militara va avea un numar de 2 membrii in Consiliul Director. Numere corespunzatoare cu ponderea studentilor A.N.M.B.



Capitolul V

Patrimoniul asociaţiei

Art. 36. La data constituirii patrimoniul iniţial al Asociaţiei este de 715 (şapte sute cincisprezece) lei în numerar, şi reprezintă contribuţia asociaţilor fondatori. Pentru constituirea patrimoniului iniţial, asociaţii au contribuit în mod egal cu sume de bani, în numerar, fiecare cu câte 65 RON.

Art. 37. Patrimoniul Asociaţiei, prin hotărârea Adunării Generale se va putea majora în funcţie de dezvoltarea programelor propuse şi aprobate şi de resursele din sponsorizările acceptate, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Art. 38. Mijloacele financiare şi materiale ale Asociaţiei, în conformitate cu dispoziţiile art. 46 din OG. Nr. 26 din 2000, aprobată, cu modificări şi completări, pot proveni din:

Art. 39. Donaţiile sau legatele, după acceptarea în formă scrisă de către Consiliul Director, se vor înscrie în Registrul de Donaţii al Asociaţiei.

Art. 40. Donaţiile pot fi necondiţionate sau condiţionate de realizarea unui scop dacă acesta este în concordanţă cu scopul general şi cu activitatea asociaţiei.

Art. 41. Asociaţia poate refuza orice donaţie sau legat oferite în termeni inacceptabili sau care contravin prevederilor prezentului Statut.

Art. 42. Micşorarea prin orice mijloc a patrimoniului se va aproba de către Consiliul Director.

Art. 43. În cazul desfiinţării Asociaţiei patrimoniul acesteia se transferă în proprietatea ANMB cu titlu gratuit.



Capitolul VI

Răspunderi

Art. 44. Asociaţia răspunde de toate faptele contractuale, delictuale şi cvazidelictuale, săvârşite de organele ei, în timpul exercitării funcţiunii lor.

Art. 45. Membrii care formează organele de conducere şi control sunt personal şi solitar răspunzători pentru daunele provenite din culpa lor, atât faţă de terţi, cât şi faţă de Asociaţia însăşi.



Capitolul VII

Relaţiile cu autorităţile publice

Art. 46. Asociaţia poate solicita sprijin din partea autorităţilor publice centrale şi locale pentru desfăşurarea activităţii sale, în baza art. 49-52 din OG. Nr. 26 din 2000, aprobată, cu modificări şi completări.



Capitolul VIII

Dizolvarea asociaţiei

Art.47. Dizolvarea asociaţiei se poate face în toate cazurile prevăzute de lege. Asociaţia se dizolvă în următoarele cazuri:

Art.48. Asociaţia se dizolvă de drept prin:

Constatarea dizolvării se realizează prin hotărâre judecătorească în a cărei circumscripţie se află sediul asociaţiei, la cererea oricărei persoane interesate.

Art.49. Asociaţia se dizolvă, prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:

Art. 50. Asociaţia se poate dizolva şi prin hotărârea Adunării Generale. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, procesul-verbal, în formă autentică, se poate depune la judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul, pentru a fi înscris în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

Art. 51. În cazul dizolvării asociaţiei, bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice.

Art. 52. La lichidare patrimoniul Asociaţiei va fi transmis către Academia Navală „Mircea cel Bătrân” cu titlu gratuit.



Capitolul IX

Dispoziţii finale

Art. 53. Asociaţia poate încheia, împreună cu alte asociaţii studenţeşti similare, acorduri de colaborare în condiţiile respectării prezentului Statut şi cu păstrarea autonomiei.

Art. 54. Toate litigiile se vor soluţiona pe calea dreptului comun, de către instanţele judecătoreşti competente.

Art. 55. Operaţiunile cu caracter economico-financiar desfăşurate în cadrul asociaţiei vor fi înregistrate în contabilitate de către un contabil autorizat sau expert contabil, în condiţiile legii.

Art. 56. Asociaţia se constituie pe o durată nelimitată. Ea va funcţiona de la data înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor şi îşi va desfăşura activitatea potrivit prevederilor prezentului Statut.

Art. 57. Prevederile prezentului Statut vor fi interpretate şi se vor completa conform cu dispoziţiile OG nr. 26 din 2000, aprobată, cu modificări şi completări prin Lg. Nr. 246 din 2005.

Art. 58. Prevederile prezentului Statut se modifică şi se completează prin hotărâri ale Adunării Generale, în condiţiile legii.


Semnat de părţi în trei exemplare, la data atestării prezentului act 19.03.2012, din care trei exemplare s-au eliberat părţilor.

Inapoi sus